همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

fereshte.goodwife@gmail.com
کانال ایتا: heavenlywife@

آخرین مطالب

شنونده بودن

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۱۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام و نور و رحمت 

 

یکبار خیلی سال پیش وقتی دختر نوجوانی بودم و برای انتخاب رشته دبیرستان با آدم های مختلف مشورت می کردم، استادی به من پیشنهاد داد بروم انسانی و روانشناسی بخوانم. اولین حرفی که با ذهن پانزده ساله ام در جوابش گفتم این بود: اما روانشناس ها باید همش غم و غصه مردم رو بشنون!

 جواب آن استاد به شکایتم عجیب بود: چه توفیقی از این بالاتر که آدم شنوای دردهای بنده های خدا باشه!

آخرش نه علوم انسانی رفتم و نه روانشناسی خواندم اما حرف استاد سال هاست توی گوشم زنگ می زند: شنوای دردهای بنده های خدا باش. 

چندوقت پیش داشتم با خودم فکر می کردم چه کار مهمی توی زندگی ام کرده ام؟ چه قدمی برداشتم؟ چه تخصصی دارم که بهش افتخار کنم؟ راستش چیز زیادی پیدا نکردم. سال های اخیر روزمرگی در خودش غرقم کرده است. وسط همان ناامیدی بود که جرقه ای توی ذهنم روشن شد: من شنونده بودم. همیشه شنونده بودم. برای هرکسی که حرفی داشت. چه همسرم وقتی از محیط کار و همکارانش خسته است، وقتی فشار کار کلافه اش کرده، چه رفیقم که از خانواده همسرش به تنگ آمده، چه دختر کوچکم وقتی با تمام احساس دارد خوشحالی یا ناراحتی اش را با من در میان می گذارد، چه دوست قدیمی ای که سال هاست نه هم را دیدیم و نه حتی صدای هم را شنیدیم اما هروقت از دست همسرش کلافه می شود می داند می تواند صفحه چتش را باز کند و من هستم... یا دوست دور دیگری که خیالش را جمع کرده ام همیشه برای شنیدن خستگی اش از ویار و بارداری آماده ام، چه فامیلی دور و نزدیکی که وقتی در مهمانی ها احوالشان را می پرسم، حالت چشم و صورت مشتاقم نشان می دهد که چقدر آماده شنیدنم و حتی همان آدرس ایمیلی که توی وبلاگ گذاشته ام. من برای شنیدن آماده ام...

یک وقتی توی زندگی ام تصمیم گرفتم روانشناسی نخوانم اما همیشه شنوای دردهای بنده های خدا باشم. دردهای کوچک و بزرگ. غم های مسخره و جدی. دردودل های سنگین یا سبک... برای خوب شنیدن هیچ کس به آدم مدال نمی دهد. کسی حتی نمی فهمد. از آن توانایی هایی نیست که توی چشم باشد و بتوان به این و آن نشانش داد. تهش برای آدم یک ذهن خسته می ماند و زمانی که از دست رفته و تشکر خشک و خالی ای که اغلب همان هم نیست. شنونده بودن از آن کارهای خاص بی زرق و برقی است که فقط می شود برای خدا انجام داد و فقط به خداست که می شود نشانش داد. توی این دنیا نه منزلتی دارد نه اعتباری. زحمتش هم زیاد است. اما اگر به دور و برتان نگاه کنید، می بینید ما آدم ها چقدر نیاز به شنیده شدن داریم. چقدر نیاز به همدلی داریم. و در فرهنگ اجتماعی مان چقدر همدلی کردن کمرنگ است. کسی گوش مفت برای شنیدن ندارد. همه بیشتر دوست دارند گوینده باشند تا در سکوت به تو گوش کنند. اگر هم گوش کنند وقت و حوصله شان محدود است. اگر محدود نباشد پر از قضاوت اند: ناشکری می کنی... اشتباه می کنی... سخت می گیری... 

چه وقت ها که گفتگو برایمان محل تسویه حساب دلخوری های قدیمی شده. به جای شنیدن زخم زدیم. چه وقت ها که یادمان رفته خودمان را جای طرف بگذاریم. از برج عاج نگاه کردیم به مشکلش و حرفش در نطفه خفه شده. چه وقت ها که حواسمان پی گفتنی های خودمان بوده، پی احوال پرسی های بی روح، گوش دادن های بی حواس...

و چقدر آدم دردهای توی دلشان را بغض کرده اند چون گوشی برای شنیدن نداشتند. و چقدر قشنگ است اگر هرکس اطرافش آدم هایی داشته باشد که بتواند با خیال راحت سفره دلش را پیششان باز کند. امن باشند، باحوصله باشند، متعهد باشند، همدل باشند، نه جای که نباید تایید کنند و نه بی جا قضاوت کنند. شنیدن را یک کار ببینند، یک ماموریت مهم که ناظرش خداست...

.

.

سال جدید همیشه سال تصمیم های جدید بوده. این پست را نوشتم که یادآوری کنم اگر دوست داشتید می توانید شنونده بودن را به برنامه های سال جدیدتان اضافه کنید. خیلی سال پیش چند مطلب دنباله دار درباره مهارت های یک شنونده فعال توی وبلاگ داشتیم که فکر میکنم هنوز بشود پیدایش کرد. نیت کنید و دقیقه هایی را که شنوای بنده های خدا هستید، به حساب خود خدا بگذارید :)

 

۹۹/۱۲/۲۴ موافقین ۴ مخالفین ۰
فرشته بانو

نظرات  (۲۷)

سلام بانو

مثل همیشه دلنشین و زیبا

خدا اجرتون بده

التماس دعا

۲۴ اسفند ۹۹ ، ۰۲:۵۲ دیجی ادفا مرجع نیازمندی های دیجیتال فارسی

سلام وبمستر گرامی .

امکان معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی به سایت دیجی ادفا (مرجع نیازمندی های دیجیتال) افزوده شد . برای معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی خود رووی لینک زیر کلیک کنید.

https://digiadfa.com/newad

همچنین درصورتیکه ارائه دهنده ی خدمات و محصولات دیجیتال (طراحی سایت - سئو و بهینه سازی سایت - خدمات شبکه های اجتماعی -  هاست و میزبانی و ...) هستید نیز می توانید خدمات و محصولات خود را بصورت رایگان در سایت دیجی ادفا اگهی کنید

عزززییییزززززمممممم فرشته گلی فرشته ای واقعا عجب ظرافتی در انسانیت رو به تصویرکشیدی❤

سلام فرشته بانو جان

خیلی خوشحال شدم از این که ستاره روشن آمد کنار اسم وبلاگتون

و خوشحال تر بعد از دیدن و خواندن پست مهربانتون...خیلی موافقم که آدم ها نیاز به همدلی دارن و چی بهتر از دوستی همدل که تسکین قلبشون باشه و آب بزنه به آتیش وجودشون... پستتون منو یاد صحبت مادر دوستی انداخت که پایه دردل هاش بودم ...مادرش می گفتن "..." با درد دل هاش خاطره های منفیش را مرور میکنه یه بار برای من میگه یه بار برای تو یه بار برای خاله و... و این باعث ثبت این اتفاقات میشه راستش تا قبل از اون فکر می کردم این خوبه که به درد دل هاش گوش بدم اما بعد از صحبت مادرش ازش خواستم نگه یه جورایی حس کردم این گوش دادنم لطف نیس بهش چون مشکلی ازش حل نمی کرد ...بنویسه (یادمه یه بار شما یه پست در این رابطه نوشته بودید درسته؟) البته این برای همه نیست بعضی ها برای درد دل هاشون راه حل وجود داره...

 

 +اگه توان وجود داشته باشه برای شنوا بودن عالیه اما به نظرم یه کمی دور از معرفته که فقط روزهای سخت دیگری باهامون به اشتراک گذاشته بشه و روزهای خوب و شادی هاش نه

 

باز هم ممنون برای اشتراک تجربیاتت

سلام.

 

من اصلا شنونده خوبی نبودم...مخصوصا برای همسرم! 

 

بنده خدا هر وقت از فشار کار و یا ناراحتی دوستانش به من پناه می برد، من با بی رحمی تمام به جای شنیدن، زخم می زدم و هر بار نمک می زدم!! غافل از آنکه از من دورتر می شود...و شده...دیگر با من درد ودل نمی کند....متاسفم برای خودم

 

 

و یا حتی به جای شنیدن مشکلات بقیه، مدام در حال قضاوت یا دادن راه حل بوده ام!! البته به جان خودم! دنبال حل مسائل اش بودم تا آرامش پیدا کند!!! نیتم خیر بود😔

 

چه بگویم...

سلام فرشته جون دلم برات تنگ شده بود 

خوشحالم با این پست دلنشین ستاره‌ی روشنت رو دیدم 😍

شنونده بودن یه مهارت خاصه هر کسی ندارتش 😊

سخته شنونده باشی ولی کسی شنوای حرفات نباشه جز خدا 

منم با خانم متقی موافقم آدمایی که تو روزای خوشی شون من هیچ جایگاهی ندارم فقط با خواهر شوهر و اینا که حرفش میشه زنگ میزنه کلی انرژی منفی به من حواله میکنه احساس بدی بهم دست میده حس میکنم زباله دان افکار منفی و برداشت های غلط اون آدم شدم

قربونت بشم اومدی خوشحالم کردی پس شنونده خوبی باش وتند تند به ما سر بزن

سلام خیلییی خوشحالم که باسایت شماوشماآشناشدم اتفاقی سرچ کردم همسربهشتی وبلاگ قدیمی شمابرام بالااومدخداروشاکرم که سایت شماروگذاشت سرراهم که بتونم مهارت های مختلف زندگی رو بااصول درست یادبگیرم ازهمسرداری گرفته تاموارددیگه زندگی حتی سایتتون رو به دوستان وخواهرم معرفی کردم که همگی باهم یادبگیریم... همینجوری ادامه بدیدواقعااجرتون باخداباشه دعاگوتون هستیم 

سلام فرشته جان

کاش بازم مینوشتی

حالا که بچه داری موقعیتت تغییر کرده هنوز هم توی همسرداری موفقی؟ 

من از مجردی شما رو دنبال میکردم و الان مامان سه تا کوچولوام🥰

بابت همه ی روزهایی که شنیدی ممنونتم

بابت همه ی دردودل هایی که گوش دادی و راه هایی که جلوی پای هرکسی گذاشتی قدردانتم

بابت شنونده بودنت بابت همراه بودنت بابت از دست دادن وقتت بایت انرژی از دست رفته ات بابت بی مزد و منت نوشتنت ممنونتم

همسر بهشتی مهربان

من هم یک روز ایمیلی به شما زدم و پیام پرمهر و جوابتون رو دریافت کردم

یادم نیست دوباره پیامی دادم یا نه انقدر که در شرایط سختی روحی بودم، ولی حالا الان تمام قد ازت تشکر میکنم

سلام...

 

هستید؟؟! یه سوال بپرسم؟!

یه دغدغه در مورد شیردهی دارم!

خانما جلوی نامحرم درحالی که چادر هم سرمونه، بهتره شیر بدیم یا نه بریم تو اتاق؟مخصوصا وقتی خونه مادرشوهریم و برادر شوهر اینا هستن....

اگه بهتره بریم اتاق، موجب حساسیت همسر نمیشه؟ جدی؟ فکر میکنم اگه این کارو بکنم روی این قضیه حساس بشه و دیگه حتی نو موقعیت های سخت هم اشاره کنه برو تو اتاق!! و این میره رو اعصابم!

مخصوصا اینکه جاریم هم تقریبابا من همزمان زایمان دوم داره و بچه اولش رو تو همون هال پذیرایی، جلوی نامحرم شیر میداد الببته با رعایت حجاب ...
حالا من برم تو اتاق ، جاریم تو هال...قضیه ای درست نمیشه؟؟!!


نظرتون؟

چرا دیگه نیستید:(

 

کاش میومدید......

کاش بیاین نگران میشیم تو این اوضاع.....

هر روز میام اینجا سر میزنم میگم شاید فرشته اومده باشه،آخه کجایی۵۸۲۸۵

سلام عزیزم،حالا که انقدر طول کشید منتظریم دست پر بیای😁

فرشته جون برگرد

باورم نمیشه یکساله نیستی  ....ما درسته شمارو ندیدیم ولی قلبمون پیوند ظریفی باهم داره امید بخدا اتفاق خوبی افتاده که نبودی ولی بدون عین این یکسال قلب ما همراهت بوده رفیق ندیده🌷❤️

من هنوز هم سر میزنم.... 

منم همینطووور😞

سلام.

کاش از خودت خبر بدی بهمون🥲

😔❤

دلم گرفته بود یاد وبلاگ شما افتادم

کجایی دختر؟ 

........😓

و منی که تجربی و روانشناسی خوندم ... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی