همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

fereshte.goodwife@gmail.com
کانال ایتا: heavenlywife@

آخرین مطالب

خانوم دوتا نیم ساعت غرغر

شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام و عیدقشنگتون مبارک

 

ماجرا از اینجا شروع شد که که توی یک کلاس بی ربط به همسرداری، استاد ما داشت میگفت در ادتباط باید موقعیت سنج باشید، زمینه فراهم کنید... این خیلی مهمه در نتیجه بخشی.  همون جا من دستمو بالا کردم و گفتم من یه مثال خوب واسه حرف شما دارم. میشه یه چیزی تعریف کنم؟ 

و برای کلاس گفتم یکبار که اقوام همسر اومده بودن تهران، بعد که رفتن من به همسرم گفتم من دوتا نیم ساعت میخوام غر بزنم. نیم ساعت درباره رفتار خودت نیم ساعت درباره رفتار خانواده ت. هروقت آمادگی شو داشتی بگو. 

چشمای بچه های کلاس گرد شده بود. با تعجب گفتن بعدش چی شد؟ گفتم هیچی یکم طول کشید ولی بالاخره چند روز بعد همسرم احساس کرد آمادگی غر شنیدن رو داره و گفت خب حالا بگو و من دوتا نیم ساعت غر زدم و یک ساعت که تموم شد سریع گفت وقتت تمومه. برای بچه های کلاس گفتم اون بار که با آمادگی قبلی شروع کردم همسرم خیلی شنونده بهتری بود، تبعات بعدی این غر زدن و غر شنیدن مثل دلخوری ها یا انفجار عصبانیت کمتر بود. گفتم و تموم شد و جمع شد و همسرم چیزایی که می خواستم بشنوه رو شنید. و منم آروم شدم کاملا. 

بعد استاد پرسید اون چند روز تا وقتی که همسرت آمادگیش رو برای شنیدن اعلام کنه چکار کردی؟ سخت نبود؟ گفتم نه خیلی چون میدونستم بالاخره قراره بگم، مشکلی نداشتم که صبر کنم. بعد بچه ها چندتا سوال دیگه ازم پرسیدن و مشخص بود همه رفتن تو فکر.

تو جلسه های بعدی یکبار یکی از بچه ها بهم گفت یکبار که شما نبودی و اسمت یادمون نمی اومده، گفتیم همون خانوم دوتا نیم ساعت غرغر :))

 

تجربه من در این سال های زندگی مشترک این بوده که شفافیت و آمادگی قبلی تو رابطه با مردها خیلی مهمه. شفافیت یعنی اینکه برنامه و موضوع رو مشخص کنیم. میخوایم غر بزنیم یا درد ودل کنیم، راهنمایی میخوایم یا دوست داریم فقط شنونده باشه، درباره چی می خوایم حرف بزنیم و ... اینو به خودش اعلام کنیم. آمادگی قبلی یعنی اینکه زمینه رو فراهم کنیم و به مردها زمان بدیم. البته این نیاز به یک تسلط خوب رو حال خودمون داره. بتونیم وقتی خیلی ناراحت یا عصبانی یا دلخوریم تحمل کنیم و به جاش نتیجه بهتر بگیریم. عکس العمل های سریع و هیجانی با اینکه ما رو زود و راحت تخلیه می کنه اما همه چی رو خراب تر میکنه و به مقصودمون هم نمیرسیم. به قول استادمون تو همون کلاس، زودپزمون باید بزرگ باشه. و اولین نتیجه خوب این بزرگ بودن زودپز هم به خودمون میرسه البته. 

 

تو مطلب قبلی درباره توان حرف زدن و گلایه کردن و ابراز ناراحتی نوشتم. یکی از دوستان پرسیده بود در رابطه با همسر هم همین کار رو بکنیم؟ نوشتم بله. این اصلا از اصول هر ارتباط درست انسانی ای هست. اما چون رابطه ما با همسرمون از همه روابط طولانی تر و درگیرکننده تر هست، فلذا چالش هاش هم بیشتره و اگه بنا به ابراز باشه شاید در ظاهر از ما یک زن غرغروی خسته کننده بسازه که هیچی رو تو خودش نمیریزه. ما این رو نمی خوایم. پس راه حل چیه؟ اینکه زمان بدیم. یه ذره زودپزمون رو بزرگ کنیم و حرفامون رو جمع کنیم. مثلا دوبار در هفته، یکبار تو آخر هفته، با اعلام قبلی دلخوری های جمع شده رو با همسرمون درمیون بذاریم. اون وقته که میبینید تو این فاصله تا به آخر هفته برسید، نصف ناراحتی ها و گله ها خود به خود محو شده، یادمون رفته، یا دیدیم اونقدری که اون لحظه فکر می کردیم مهم نبوده، یا اینکه چیز تکرار شونده ای نیست که حالا تذکر بخواد و ... و اون اصلی ها می مونه واسه غرغر :)

آمادگی قبلی هم به همسرمون کمک میکنه تا شنونده و پذیرا باشه. اونجور نشه که برخوردی کنه که اصلا از حرف زدنمون پشیمون بشیم و ترجیح بدیم دلخوری ها رو تو خودمون بریزیم تا دلخوری بزرگ تر درست نکنیم. 

فقط حواستون باشه که زمانش رو کوتاه بگیرید، ما خانوم ها معمولا وقتی سر و درد و دلمون باز میشه دیگه بسته نمیشه، اما مردها توانایی محدودی برای شنیدن دارن. مخصوصا اگه موضوع غرغر و دردودل باشه، مخصوصا تر که اگه غرغر از خودشون باشه، تو یک ربع تا نیم ساعت همه حرفمون رو جمع کنیم و بعد بریم سر زندگی قشنگ خودمون. 

 

*********

 

پ.ن: دوستای خوبم ازتون یه مشورت میخوام. میدونم که سرزدن به اینجا با این نوع نامنظم به روز شدنش سخته. قبلا یک کانال تلگرام داشتیم که پست ها رو اونجا میذاشتم. بعد فیلتر شدن تلگرام اون هم به روز نشد و من خودم هم تلگرام ندارم الان. میخواستم ببینم شما برای جایگزین چه پیشنهادی دارید؟ خودتون از کدوم پیامرسانها استفاده میکنید یا به نظرتون پیج اینستاگرام بهتره؟

ممنون میشم بهم کمک کنید که اینجا رو یکم به روز کنیم. 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۳۱)

۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۰:۳۲ دچارِ فیش‌نگار

خوبه فقط وقتشو بیشتر نکنن :))

 

+ اینستا خوبه ولی چون شما بیشتر محتوا تولید میکنید تا روایت های بصری

حیف میشه احتمالا

من تو فاصله ناراحتی تا زمان معین برای غر زدن کلا ناراحتی و عصبانیتم فروکش می کنه و در اکثر مواقع حتی به اندازه حرف زدن هم بهش اهمیت نمیدم. واسه من چالش اصلی همون لحظات ابتداییه. اون حین اگه بتونم دووم بیارم و منفجر نشم بعدش حتی اگه غر بزنم آرومم. ولی خیلی سخته.

 

+ به نظرم اینستا نه.. تو اون فضا یه محتوا هرچقدرم خوب و مفید باشه بخش زیادیش شهید میشه. همینجا خوبه که :)

۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۳:۳۶ پیـــچـ ـک

سلام

ایتا و بله خوبه

به نظر من هم ایتا و بله خوب هستن

۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۴:۳۳ بانوی ایرانی

سلام

ایتا و سروش خوبه، اینستا نه.

سلام

الان ته غرزدنتون چی شد? فقط غرزدید? یعنی نهایت گوش کردن شوهرتون اینه که منتظر باشن "که خدایا کی تایمش تموم بشه و من بگم وقتت تموم شد، خلاص شم?"

اصلا ری اکشن دیگه ای هم داشتن یا فقط گوش می دادن? :/ 

سلام...

 

شاه کلید متن تون:

 

البته این نیاز به یک تسلط خوب رو حال خودمون داره. بتونیم وقتی خیلی ناراحت یا عصبانی یا دلخوریم تحمل کنیم و به جاش نتیجه بهتر بگیریم

 

 

لطفا پیام رسان خارجی استفاده نکنید...میشه؟!

 

 

از بین پیام رسان های ایرانی، ایتا رو پیشنهاد میکنم. به دلیل:

 

1. سرعت بالا

2.تعداد مخاطب بیشتر

3.خیلی خوبهههه....

 

 

سلام.

 

یه سوال بپرسم؟

 

من خیلی دوست دارم بچه دار شم...

 

اما

 

همسرم میخوان کنکور ارشد بدن و رشته ایشون فقط تهران داره و کیلومترها دور از خانه و کاشانه مون!و برای شغل شونم مجبورن رفت و آمد کنن.دلم نمیاد بگم حالا نخون.چون سنشونم رفته بالا.

 

حالا با این وضعیت به نظر شما میشه؟یا یک سال و نیم تاخیر بندازیم؟

بادرنظرگرفتن اینکه من 27 سالمه. و همسرم 29 ساله.

 

من ادم به شدت مستقلیم. یعنی اصلااصلا دوست ندارم با یه شکم گنده و ماجراهای بعدش ،هرهفته برم خونه پدرم...دوست دارم همسرم بالاسرم باشه.

سلام

به نظر منم تحمل همون لحظات اول که توی اوج عصبانیت و ناراحتی هستیم خیلی سخته

بعدش همه چیز کم کم فروکش میکنه

 

لطفا همینجا ادامه بدید

اینستاگرام اصلا (لطفا)

سلام فرشته بانوی عزیزم

ممنون از توضیحات کاملت

چقدر همیشه احتیاج دارم به حرفاتون

چندبار میخونم نوشته هاتون ملکه ی ذهنم بشه

 

من پیشنهادم نرم افزار بسیار خوب بله هست

من گاهی اونجا تو گروه های دوستانم نوشته هاتون رو به همراه آدرس صفحه تون اشتراک میزارم چه بهتر خودتون بیاید

۲۶ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۵ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام بانو

خداقوت.

خدا به وقت و انرژیتون برکت بده

من اینجا رو به همه جا ترجیح میدم. حتی اگر منظم هم بروز نشه.

ولی میشه هر موقع فرصت داشتید مطالب و کپی پیست کنید داخل بخش مطلب جدید و انتشار آینده بزنید تا ه چندتا مطلب که گذاشتید کم کم بهمون نشون داده بشه.

 

منم دقیقا همون لحظه رو مشکل دارم. اگر اون موقع بتونم سکوت کنم دیگه چند لحظه بعدش آروم میشم. 

چه خوب بود اون راه کار شفافیت، برای زمان هایی که قراره یه صحبتی بکنیم خیلی به کار میاد. چون دقیقا من سر همین قضیه مشکل داشتم. :)) وسط درد و دلای من همسر بنده خدا نصیحت می کردن و بعد باااامب. من منفجر میشدم.

 

خدا خیرتون بده

ایتا لطفا

با سلام

یک تجربه مرتبط با موضوع: دیروز خیلی چشم به راه همسرم بودم  و چشم به راهی خیلی سطح نشاطم رو همیشه پایین میاره. مخصوصا دیروز که فضای شهر هم امنیتش بهم ریخته بود. از دست همسرم دلخور بودم یک پیامک نوشتم و دلخوریم رو از دیر اومدنشون بیان کردم اما از ارسال منصرف شدم. ولی فشار زیادی تحمل کرده بودم چونکه نزدیکای خونه درگیری بود و من حسابی بهم ریخته و نگران بودم و نیاز داشتم دلخوریم رو ابراز کنم. وقتی همسرم اومدن بعد خوش و بش بهشون گفتم قبل هر حرفی باید سه تا غر بزنم ایشون هم خنده شون گرفته بود گفتن بگو و من هم غرم را در سه جمله بیان کردم و گفتم راحت شدم. بعد چند ساعت همسرم به خاطر نوع برخوردم ازم تشکر کرد!!!!

من دایما با اینجا سر میزنم و هر جا رفتید لطفا اینجا هم سر بزنید. ممنونم بانو

۲۷ آبان ۹۸ ، ۲۲:۳۶ فاطمه سادات

سلام فرشته جان

من هم مثل اکثر دوستان وبلاگ رو ترجیح میدم ... الانا دیگه وبلاگ یه اصالتی داره انگار :) 

بر عکس خیلی از این پیام رسان ها وبلاگ جای حرفهای حسابیه و دسترسی بهش هم آسون تره.

سلام خیلی خوشحالم که بعد چند سال خوندن وبلاگتون بالخره تونستم با گوشی جدیدم! پیام بدم😅

در رابطه با مطلبتون

مشکل من اینه که فوبیای بحث و دعوا دارم!

چون هربار که ما خواستیم با گفتگو یه چیزیو حل کنیم بدتر شده و بیشتر دلخور شدیم ازهم

وقتایی هم که سکوت میکنم و با خودم میگم فعلا چیزی نگم تا بعدتر که موقعیت مناسب پیش بیاد همسرم گیر میده که  نه باید همین الان بگی😑😥

همون موقعم میگم و بحث بالا میگیره😂

 

 

 

سلام دوست عزیز

آخ که هرچی می کشیم از همین موقعیت نشناسیه! خیلی نیاز به تمرین و سعه صدر داره به نظرم.

من همش حرف یه استادی تو ذهنمه، میگفت مثلا خانوم میخواد گله مادرشوهرشو پیش شوهرش بکنه و میگه میخوام بهش ثابت بشه و بفهمه که مادرش چقد بده و فلان. خب تهش چی؟ ثابت کردی چی میشه؟ بنظرم مشابه همینی هست که شما گفتی، گاهی تو اوج عصبانیت باید همینو درنظر گرفت که الان بگم نتیجه اش چیه و اگه بذارم تو موقعیت بهتر بگم چطوره؟

 

 

اینستا رو من خودم چندماهیه قطع کردم و عالی شده برنامه زندگی م و آرامش ذهنیم. خواهشا اینستا نه :-) همینجا خوبه. ولی فکر میکنم برای شما دسترسی به پیامرسانها برا بارگذاری مطلب راحت تر باشه تا وبلاگ. پیامرسان ایتا خیلی خوبه. سرعت بالا و مخاطب زیاد. من هم فکرنمیکردم تا این حد پیامرسان قوی ای باشه :-) خیلی از بلاگرها هم اونجا هستن.

سلام

اول تشکرکنم بابت این وقتی که میزاریدو این مطالب مفید رو بهمون انتقال میدید، من کلی از مطالب رو همیشه به دوستام معرفی کردم، ولی تا حالا کامنتی نزاشته بودم

من از وبلاگ قبلی دنبال میکردم پیجرو اونموقع مجرد بودم و بعد کانال رو داشتم و الان هم مادرم و این پیج رو دنبال میکنم

در مورد قسمت اخر به نظرم اگر اینستا فیلتر نشه، من اینستا رو پیشنهاد میکنم چرا که فکر میکنم اگر تعداد بیشتری به این مطالب دسترسی داشته باشن خیلی مفیدتر باشه، حقیقتا نمیدونم اینجا بازدید به پنجاه نفر میرسه؟ ولی حیف میبینم این مطالب کاربردی و نوع دیذیگاه به زندگی رو که افراد بیشتری ازش بهره نبرن، اصلا آشنا بشن با این شیوه حل مسائل

مثلا من هرچندوقت یکبار اون مطلب چرا حالمون خوب نیست رو مرور میکنم با خودم حتی شده توی گفتگوهامون با دوستام چندبار ارجاعشون دادم این مطلبو بخونن

اینکه دوستمون گفتن نیازمند روایت بصری هست اینستا، به نظر من نه لزوما چرا که پیج های  مفید و پر مخاطبی هم هستن که اتفاقا از عکس هایی که با سرچ ساده پیدا شده یا حتی یه عکس غیر حرفه ای از موضوع گرفته شده استفاده کردن ولی مطلب کاربردی و پر مغزی داره و کاملا هم موفق داره جلو میره پیج

۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۲:۱۸ فاطمه بانو

سلام عزیزم ایتا خیلی خوبه .بله هم خوبه

سلام بانوجان

بین پیام رسان ها ایتا بعد بله

اما در کل، هیچ جا وبلاگ نمیشه

چون شما وارد پیام رسان بشی، خواه ناخواه از نظرات محروم میشی

ما هم نمیتونیم نظرات دوستان رو زیر مطالب بخونیم و ببینیم....

خودم تو فکر این موضوع بودم(کوچ) اما نمیشه...

فضای اینستا هم که اصلا دوست داشتنی نیست...

 

 

سلام عزیزم ایتا خوبه

سلام خدا پشت و پناهت باشه،حرفای قشنگت گره از مشکلاتم باز میکنه

پاسخ:
سلام هانا جان. ممنونم از محبتت عزیزم
۱۵ آذر ۹۸ ، ۱۷:۱۵ بهانه خواه

سلام

متنتون واقعا عالی و کادبردی بود.

منم به توصیه مشاورم همه دلخوریامو می نویسم تا اخر هفته. بعد که نگاشون میکنم خیلی هاشون اصلا ارزش مطرح کردن نداشتن که بخوام بگم.می مونه چندتا دونه که اونا رو هم فشار روانی ام که فروکش کرده راحتتر بیان میکنم.

 

 

نه اینستا ابدا نههههه خواهش

بله یا ایتا ترجیحا بله

پاسخ:
سلام خانوم. ممنونم از نظرت. رفتیم ایتا

ایتا لطفا اینستا نههههه

سلام فرشته جون، وبلاگ رو که حتما داشته باشید ولی ایتا خیلی خوبه 

حداقل عروقت مطلب زدین خودش میاد، تو وبلاگ بعد از هر ده دوازده بار چک کردن ما یه مطلب میاد😁

یه سوال خیلی مهم برای من پیش اومد

چرا همه میگن اینستا نه؟؟؟

شما پس کجایین...دلمون گرفته خواهر بیا دیگه

سلام

وبلاگتون عالیه

موفق باشید

سلام.ایتا لطفا

من عاشق مطالبتونم.ولی کاش لااقل بگین مثلا دوماه یکبار اپدیت میکنین که ماهم روزی صدبار نیایم اینجا و خبری نباشه😊

پاسخ:
خیلی خیلی خیلی شرمنده ام مریم جان. آخه اصلا معلوم نیست. بذار ان شاالله کانالو بزنم دیگه این مشکل رفع میشه. 
حلال کنین

ایتا خوبه 

.بیشتر از بله عضو داره

پاسخ:
ممنون از نظرت راضیه جان. تو ایتا کانال ساختم واسه وبلاگ
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۴۹ مامان محمدهادی

واتساپ و اینستا خوبه. گرچه دیر گفتم😁

پاسخ:
به واتس اپ فکر نکرده بودم تا حالا. ممنون از پیشنهادتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی