همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

fereshte.goodwife@gmail.com
کانال ایتا: heavenlywife@

آخرین مطالب

کلید طلایی زندگی مشترک (۲)

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


خلاصه یکی دیگر از سخنرانی های کلید طلایی که به نظر من واقعا مثل یک کلید طلایی برای حل مشکلات خانوادگی هستند:


-  اگر دو نفر عاشق یک ولی خدا باشند ، او خودخواهی اینها را ازشان می گیرد . بعد چون خودخواهی ندارند این دو نفر محبت شان به هم در اوج عشق می شود . 

عالی ترین محبت بین هر دو انسانی به ویژه زوجین زمانی است که هر دو دلداده ی یک موجود برتری باشند . 


 -  نیاز عاطفی آنقدر قوی است که وقتی تامین شود گاهی آدم دیگر احتیاجی به نیاز مادی هم ندارد(عروس و دامادهایی که وقتی با همند از غذا هم یادشان می رود !) حالا یک نیاز دیگری هست که از نیاز عاطفی هم بالاتر است . آن هم نیاز به نور است . همه ی کتاب های آسمانی اشاره کرده اند که خدا قبل از خلقت عالم نور کسی را آفرید که ما معتقدیم آن نور حضرت محمد(ص) بوده است . ما نیاز به نور داریم و تا نورمان کم می شود پریشان می شویم . پریشانی های ما خیلی از اوقات به خاطر این کم شدن نورمان است . ما از 14-15 سالگی نیاز عاطفی خودمان را می فهمیم (نیازهای مادی را که از همان ابتدای تولد) و بعد از یک مدتی که با نور عجین بودیم نیازمان به نور معلوم می شود . وجود خودمان را اگر یک مدت نورانی کنیم (نماز خوب – قرآن – زیارت و ..) بعد از آن نیازمان را به نور می فهمیم . (مثلا یک موسیقی را دلمان می گوید که خوب نیست ، با یکی صحبت می کنیم احساس می کنیم که این نور ندارد یا فلانی نور دارد ...) نور نیاز جسمی را هم برطرف می کند چه برسد به نیاز عاطفی . خیلی از مشکلات زندگی ها به خاطر توقع بیجاست .  اگر نیاز خودت را به نور تامین کردی دیگر توقع بیجا هم نخواهی داشت ! نور اگر کم بشود دعوایمان می شود ، الکی گیر می دهیم و ...


 -  یک چیزی که رفتار زن و مرد را خیلی می تواند تنظیم بکند این است که در بین همه ی سفارش هایی که به مردها و خانم ها گفته اند دو سفارش که دو روی یک سکه است اصلی است . آقایون باید مواظب باشند دل خانوم رو نشکنند خانم ها باید مواظب باشند غرور مرد را نشکنند . 

اطاعت کردن زن از مرد و محبت کردن مرد به زن تعادل بخش زندگی است ! زن به محبت مرد احتیاج دارد . زن ها دنبال این نیستند که مرد از آنها اطاعت کند البته در روایت داریم که گاهی اوقات حرف دل خانمت را گوش بده و صرفا به خاطر دل او  کارهایی را بکن . این اطاعت به خاطر محبت است . 



-  برای تربیت فرزند هم اگر می خواهید بچه های فوق العاده ای داشته باشید که از همه ی خطرات این روزگار در امان باشند خیلی ساده است : مامان تو خونه به بچه میگه از بابا اطاعت کن ! بابا تو خونه به بچه میگه به مامان محبت کن ! و خودشون هم این کارا رو می کنن . 

اما (ره) توی خونه دخترانشان سر سفره بودند مادر بلند می شدند غذا را جمع کنند امام به بچه ها تذکر می دادند مادرتان بلند شده شما نشستید!



-  چه دختری در جامعه از محبت مردها سرباز می زند ؟ دختری که در خانه لبریز از محبت پدر شده ! این دختر صدتا مرد هم به او ابراز محبت بکنند توجه نمی کند . او در خانه مادری را دیده که از جنس خودش است و محبوب است . 

این کلید طلایی در تربیت فرزند خیلی موثر است . 



-  نصیحت آقای بهجت به داماد : هیچ وقت چیزی که طاقت نداره خانمت به او تحمیل نکن !

نصیحت آقای بهجت به عروس : شایسته ترین فرد برای تواضع یک زن مرد اوست !



۹۵/۰۶/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی