همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

همسر بهشتی

زن ها فرشته اند...

fereshte.goodwife@gmail.com
کانال ایتا: heavenlywife@

آخرین مطالب

کلید طلایی زندگی مشترک (۱)

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


یکی از بهترین مباحثی که تا به حال درباره زندگی مشترک شنیدم همین بحث (کلید طلایی) حاج آقا پناهیان بوده. اینها خلاصه از یکی از اون سخنرانی هاست. توصیه میکنم حتما خودش و هم کامل گوش کنید. 


  * مطالبی که در جلساتی که سخنرانی مشترک برای زن و شوهر است گفته می شود باید به این شیوه باشد که هرکس غرق در وظایف و نصیحت های خودش شود و به دیگری کاری نداشته باشد . عصاره ی فرهنگ غرب این است که هر کسی مواظب دیگری باشد و عصاره ی فرهنگ ما این است که هرکس مراقب خودش باشد . 




*  اولین آسیب مشکلات این است که آدم شک بکند به انتخاب خودش ! بعد از ازدواج یک مطلبی را باید یادتان باشد : هیچ وقت در طول زندگی تان برنگردید به انتخابتان شک بکنید ! این یکی از زیرکی های ناجوانمردانه ی شیطان است . در روایت داریم یکی از مقدرات الهی که به هیچ وجه قابل تغییر نیست بحث ازدواج است . لذا همان جوری که آدم پدر و مادر خودش را انتخاب نمی کند همسر خودش را هم انتخاب نمی کند . این را از ذهنتان ببرید بیرون که شما همدیگر را انتخاب کردید، بلکه جوری با هم یگانه شوید که انگار از اول همین طور بوده است . 

(بحث جدا شدن زوج ها از همدیگر جواب دارد .)


*  ازدواجتان را انتخاب خدا بدانید و در آغوش خدا با هم زندگی کنید و این کلام را به صورت جدی از خدا بشنوید که من شما دوتا را برای هم آفریدم .بدانید که تلاش ما برای انتخاب همسر در واقع پرده برداشتن از تقدیر شیرین الهی بوده. پس آن تقدیر را بپذیریم و در آن شک نکنیم .  و اگر مشکلی هم در زندگی پیش آمد بدانید که شما باید در همان مشکل رشد بکنید! ما نمی توانیم جلوی امتحان های الهی را بگیریم . یک خیال خام است که آدم فکر کند مشکل نداشته باشد . 



*  امام (ره) برای هرکس عقد می خواندند می گفتند : بروید با هم بسازید . 

یکی از آنها به امام گفته بوده حالا یک نصیحت دیگری هم بفرمایید . امام تکرار کرده بودند . باز گفته بودند حالا یک نصیحت دیگر . باز هم امام همان جمله ی اول را تکرار کرده بودند . یعنی اینقدر این امر مهم است . زن و شوهر باید انعطاف پذیری داشته باشند .هر چه آدم خودخواهی را کم بکند به درجات بالای معنوی بیشتر می رسد و زندگی شیرینی خواهد داشت . 




*  تلاش ما در زندگی مشترک باید برای اوج و حداکثر بهره برداری از این زندگی باشد . این حداکثر بهره وری استعدادها را شکوفا می کند . هر دانشجویی دانشمند و هر رئیسی مدیر کل می شود ! بسیاری از ضعف هایی که در جامعه برای مردها یا زن ها می بینیم مال این است که این خانه در اوج بهره برداری نیست .

( ماه عسل را ما سی روز نمی دانیم این مال خارجی هاست . ماه عسل را سی سال می بینیم !)

خانواده ی موفق همین که با هم دعوا نکنید یا بچه های خوبی داشته باشید نیست .  خانواده ی موفق اوج بهره وری است و این اوج با برنامه ریزی به دست می آید . 


*  یک بهره ی عرفانی از ازدواج این است که خدا می فرماید من در رابطه ی شما دو نفر نشانه ی خودم را قرار دادم . (چرا فیلم های عشقی اینقدر انرژی دارند در جذب مردم ؟ و در هر فیلم و داستانی یک ازدواج و طلاق هست ؟ چون در این یک سری است !)


*  زندگی خوب آن است که بعدا شیرین تر از الان می شود . اما چه جوری ما به آنجا برسیم ؟

زن با مرد متفارت است . مهم ترین وجه تفاوتی که زن و مرد باید به آن توجه کنند و مهم ترین اصلی که باید به عنوان یک تک اصل آن را مراعات بکنند و همه ی توصیه های دیگر زیر سایه ی آن قرار می گیرد چیست ؟

آقایون باید مواظب باشند در طول زندگی دل خانمشان را نشکنند و خانم ها مراقب باشند غرور شوهرشون را نشکنند . هم تلخی های زندگی به این برمی گردد و هم شیرینی های زندگی . 

مهم ترین امری که از خانم ها به آقایون باید برسد تواضع است و مهم ترین امری که از آقایون باید به خانم ها برسد محبت است . 



*  زن ومرد رابطه ی کاملا مساوی با هم ندارند . هرکس باید به حق و استعداد خودش برسد . هر کدام که نقصی در این حالت از طرف مقابل دیدید بدانید در همین وظیفه ی خودتان کوتاهی کردید : مرد می خواهد که مظهر اقتدار باشد و زن می خواهد مظهر محبوبیت باشد . 

تعادل روحی بچه ناشی از این رفتار مادر و پدر با یکدیگر است . 


*  بعضی ها دنبال همسری می گردند که راحت باشند ، بعضی ها دنبال همسری می گردند که او را در راحتی قرار دهند !زندگی را محلی برای رشد خودتان در نظر بگیرید و خدمت کردن به دیگری . به خودتان بگویید : من باید آدم بشوم در این زندگی ! دیگری چه ؟ او باید از من خدمت بگیرد !


*  به مرد سالاری معتقدیم از لحاظ حقوقی و به زن سالاری معتقدم از نظر عاطفی . 

اگر بنا باشد سالی یک بار هدیه به مادر بدهی و یک بار هدیه به پدر این اشتباه است چون پیامبر (ص) فرموده است سالی سه بار باید هدیه به مادر بدهی و یک بار هدیه به پدر . به جایش از پدر باید اطاعت کرد . 


*  برنامه ریزی فرهنگی برای رشد فرهنگی جامعه بسیاری اش بیخود و آب در هاون کوبیدن است . کار اصیل تقویت و اصلاح بنیاد خانواده است . 


*  ان شا الله زیبایی تشکیل یک خانواده ی خوب نصیب ما بشود . 

امیرالمومنین وعده داده اند در نهج البلاغه که مومنان بیشتر از مترفان ( کسی که پول دارد برای عیاشی) از زندگی بهره می برند .


۹۵/۰۶/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی